Ácsán Bódhipálá nővér Kambodzsában született 1940-ben. Az ország legnehezebb időszakában az utolsó pillanatokban távozott három gyermekével az Egyesült Államokba, férje viszont áldozatul esett a Vörös Khmer diktatúrának. Ácsán Bódhipálá alkalmazott matematikát tanult, majd programozóként dolgozott közel húsz éven át. Öt unokája van.
1998-ban kapta meg a beavatást mint anágáriká, és 1999-ben kapta meg a befogadást mint szíladhára, tíz fogadalmon élő apáca. Beavató mestere Ácsán Szumédhó volt. Saját meglátása szerint a kolostori élet azért volt eleinte nagy kihívás a számára, mert nem volt könnyű a képzettségével együtt járó bonyolult gondolkodási folyamatokat oly módon egyszerűsíteni, hogy teret adjanak a szemlélődő élettel együtt járó intuitív tudásnak. Kolostori munkáját eszköznek tartja ezen cél eléréséhez, sok türelemmel és kitartással szolgálva az Amarávatí Buddhista Kolostor közösséget.
(A Théraváda hagyományban anágárika (páli eredetű szó, jelentése ‘otthontalan személy’) az a személy, aki feladta a világban birtokolt minden tulajdonát és felelősségét vagy ezeknek nagy részét, és minden idejét a buddhista gyakorlásnak szenteli. Az anágárika státusza átmenet a szerzetesi élet és a világi ember élete között, és akár egész életre is szólhat, és általában fehér ruhát vagy köntöst viselnek.)
A thai erdei hagyományról részletesen itt lehet olvasni
Az Elkötelezett Buddhisták Nemzetközi Hálózata (International Network of Engaged Buddhists – INEB) bejelentése szerint idén a Dél-Indiában található Csennai városa ad majd otthont kétévente megrendezendő
Vaszi Sándor Urgyennel, a Tiszta Dzogcsen fordítójával beszélgettünk az októberben megjelent kötetről. Riporter: Udvardi Márton (2024) “A dzogcsen a nagy tökéletesség állapota. A bönben a
„A legfontosabb, hogy az én szándékom szerint ezeknek a képeknek nincs intellektuális jelentésük. Önmagukat jelentik, mint ahogyan a táj is önmagát jelenti. …ezek a képek