Főoldal > Művészeti oktatás nem csak buddhista szemlélettel – Interjú Orosz Helga, festőművésszel
“A művészeti foglalkozásoknak nagyon nagy része zömmel arról szól, hogy koncentráció fejlesztés. Innentől kezdve ki sem tudjuk venni a buddhizmusból. A másik, hogy komplex feladatokban gondolkodom. Tehát a testet használjuk, az érzékszerveket használjuk, a hallást, a tapintást, a színeket…”
Művészeti szemléletű buddhista pedagógiáról, a művészeti oktatás, alkotás szerepéről beszélgetünk vendégünkkel. Orosz Helga, a Veresegyházi Városi Múzeum Művészkert oktatója, alkotója. Helga festőművész és buddhista tanító. Ebből a szempontból mesél módszereiről, tapasztalatairól, arról, hogyan lehet a gyerekek hétköznapjaiba, az iskolai órák foglalkozásai közé beemelni a művészeti oktatás eszközeit.
Riporter: Lapat Dániel (2022)
BuddhaFM – Adásban a Tan!
A Tan Kapuja Buddhista Egyház online rádiója – buddhafm.hu
Kövessenek minket az alábbi oldalainkon is:
Facebook
Spotify
Youtube
Instagram
Szurei Szaszai, a 89 éves, a Japánból származó buddhista szerzetes a vezetője az indiai buddhizmus újraélesztésére irányuló erőfeszítéseknek, valamint a kasztalapú társadalmi megkülönböztetés felszámolásának, ami
A Tergar Meditációs Közösség, amelyet a tibeti buddhizmus Karma Kagyü és Nyingma vonalának meditációs tanítója és mestere, Jonge Mingyur Rinpocse alapított, bejelentette, hogy Mingyur Rinpocse
Malik Tóth István jógaoktató, számos spirituális könyv fordítója. Ebben a riportban Dzogcsen Pönlop Rinpocse: Halált meghaladó tudat c. könyvéről beszélgettünk vele. Idézet a könyvből: „A