Blog

 "... A vággyal kapcsolatos kísértések, a félelem kísértései vagy a hatalom, a pozíció kísértései. Mindebben az az érdekes, hogy ezek a kísértések a megvilágosodás, vagy – Jézus esetében – a tanítás megkezdése előtti utolsó pillanatban, a böjtölés időszakában, vagy a megvilágosodás előtti meditációs gyakorlás időszakában érték őket. Tehát nem arról volt szó, hogy ők bizonyítsák a megvilágosodottságukat, vagy a szentségüket, vagy a tanításra való alkalmasságukat, mert akkor mindez a megvilágosodás, vagy a belső megtisztulás – Jézus esetében – után történő kísértések lettek volna. Ez az utolsó próbatétel, ami a megvilágosodásuk, vagy belső megtisztulásuk előtt érte őket a történetek szerint.
Ebből mind arra következtethetünk, hogy ezek a kísértések az út részei, tehát a megvilágosodáshoz vezető úton állnak elő. S ezek nyilván felnagyított, szimbolikus példák, hogy milyen mélységű és milyen típusú kísértésekkel nézhet szembe az úton járó, a megvilágosodni, megtisztulni vágyó..."

"A tudatos jelenlét hiánya és az ismétlődési hajlam kialakulása  egymást feltételezi. Akkor alakul ki és erősödik meg egy ismétlődési késztetés, ha nem vagyunk tudatosan jelen. A másik oldalról viszont – mivel az ismétlődés a tudat működése, az maga a tudat energiája – tehát minél gyakrabban és kényszeresebben ismétlünk bizonyos dolgokat, az annál inkább elnyeli, kondicionálja, magába foglalja a tudat energiáját, ezáltal annál inkább tompul a tudatosság , illetve a tudat fénytermészete ennek következtében elhomályosodik."

Esik. Kéreg hull

lomb után. Tél karjába

omlik az erdő.

Október 11-én töltötte be 94-ik évét Thich Nhat Hanh közismert vietnámi zen mester, író, békeaktivista, az „elkötelezett buddhizmus – engaged buddhism” legjelentősebb alakja.

"A meditációhoz hozzá tartoznak a meditációs szintek, mert ezek a tudatosság kiterjesztései, és egy teljesen más, általunk még nem ismert univerzumba engednek betekintést."

"Mindenkinek a tudata képes létrehozni, ami üdvös, és elengedni, ami nem az. Ez azonban nem azt jelenti, hogy mostantól mindent csodálatosnak és gyönyörűnek fogunk látni. Ez sem lenne reális. Azt kell gyakorolnunk, hogy bár kívül és belül is találkozunk ártalmas jelenségekkel, az ellenszenv nem a megfelelő reakció a béke és a boldogság eléréséhez."