Főoldal > India újra a buddhista oktatás központjává kíván válni

India újra a buddhista oktatás központjává kíván válni

A központi kormányzat adatbázist készül kiépíteni azokról az indiai egyetemekről, amelyek buddhista, vagy ezzel kapcsolatos képzést, kutatást folytatnak, ezzel támogatva a buddhista oktatást Indiában.

Az Egyetemi Támogatási Bizottság (UGC – University Grants Commission) egy direktívát küldött szét az egyetemek között, hogy szolgáltassanak érdemleges információt buddhista érintettségű képzéseikről, programjaikról. Ezzel remélik Indiát újra a buddhista oktatás és kultúra központjává tenni.

Egy háborúkkal és terrorizmussal küzdő világban ideje, hogy a megismertessük a fiatalokkal a buddhista tanokat. „A társadalom egyre inkább fogyasztóivá válik és idegengyűlölet is szorongatja. Eltűntek a megértés és a barátságosság értékei, úgyhogy nagy szükség van a béke és a harmónia kiépítésére és a buddhista tanulmányok erre a legalkalmasabbak.” – mondta Sunaina Singh, a Nálanda Egyetem al-kancellára a The Times of Indiának.

Indiának régen komoly kolostori oktatási hagyományai voltak, ezt kívánják újraéleszteni, de a mai kor kihívásaihoz igazítva. „Szükség van egyfajta megvilágosodott hozzáállásra, ami segíthet az ifjúság lelkének alakításában” – tette hozzá Singh.

Sunaina Singh, a Nálanda Egyetem al-kancellára. Kép: dnaindia.com

Sok új lelőhelyen számos új régészeti lelettet tártak fel Indiában az utóbbi 20-30 évben, ami arra ösztönzi a kormányt, hogy aktualizálják a tanterveket. „India természetes módon rendelkezik egy buddhista örökséggel, és az archeológiai feltárások során szerzett új információkkal kiegészítve ezeket sokkal könnyebben értelmezhetőkké tehetjük őket. Ez is segítségünkre lehet a mai életünkkel való kapcsolat kiépítésében.” – mondta Bhagwati Prakash Sharma, a Gautam Buddha University al-kancellárja.

Kína, Sri Lanka és Délkelet-Ázsia országai mellett sok buddhista él nyugaton, az egyesült Államokban és Európában is, akik érdeklődhetnek az ilyen buddhista tematikájú kurzusok iránt. „A buddhista tananyag felülvizsgálatával integrálhatjuk azokat a buddhizmus tantételei közé, amelyek érdekelhetik a világot.” – folytatta Sharma.

„Indiának szoros kapcsolatai vannak a délkelet-ázsiai országokkal. Ha frissítjük ezeket a kurzusokat és minőségi oktatást kínálunk, akkor több nemzetközi diák érdeklődését tudjuk felkelteni” – mondta Sharma, akinek az egyetemén, a Gautama Buddha Egyetemen több mint 150 külföldi diák tanul különböző szinteken.

Savitribai Phule Pune University (SPPU) Kép: indianexpress.com

Anand Singh, a Nálanda Egyetem dékánja, aki a nemzetközi kapcsolatokért is felelős, elmondása szerint a kormány próbálja ez ügyben felvenni a kapcsolatot a többi buddhista nemzettel, elsősorban a Dél-Ázsiai Regionális Együttműködés Szövetségében (SAARC) és a Délkelet-Ázsiai Nemzetek Szövetségében (ASEAN) résztvevő országokkal.

„A kormánynak két célja van: az első, hogy Indát egy oktatási központtá fejlesszék, a másik Kína ellensúlyozása, hogy megpróbáljunk fáklyavivőkké válni a buddhista országok között” – mondta Singh.

„A buddhista tanulmányok hangsúlyozása, az informális diplomáciánk részeként, fontos szerepet játszik a gazdaság és a kultúra fellendítésében, ahol India versenyre kíván szállni Kínával, ha nem is dominálni azt.” – mondta Anand Singh.

 

Forrás – The Times of India

Buddhistdoor

The Indian Express

 

Hírszerkesztő: Fenyvesi Róbert

Kapcsolódó