Főoldal > Pomnyun Szunyim iskolát avatott a Fülöp-szigeteken – elkötelezett buddhizmus

Pomnyun Szunyim iskolát avatott a Fülöp-szigeteken – elkötelezett buddhizmus

Pomnyun Szunyim

 

A tiszteletreméltó dél-koreai dharma mester és buddhista aktivista, tiszteletreméltó Pomnyun Szunyim december 12-18. között a Fülöp-szigetekre kísérte az általa alapított Összekapcsolódva Társaság (Join Together Society – JTS), buddhista humanitárius segélyszervezet önkénteseiből álló csapatát, hogy hivatalosan is felavassák a Társaság által az elmúlt évben az ország második legnagyobb szigetén, Mindanaón létrehozott új iskolákat.

Az Összekapcsolódva Társaság Fülöp-szigeteki szervezete (JTS Philippines) 2024-ben összesen 10 új iskolát épített. A tiszteletreméltó Pomnyun Szunyim és a JTS önkéntesei a múlt havi látogatás során avattak fel kilenc iskolát. Az egyik iskola avatására a távoli elhelyezkedése miatt külön került sor. A tiszteletreméltó Pomnyun Szunyimot kísérő küldöttségben volt a JTS képviselője, Gena Park, a JTS Fülöp-szigeteki képviselője, Roh Jae-guk, a Dzsungtó Társaság (Jungto Society) önkéntesei a Fülöp-szigetekről, valamint a Ramon Magsaysaysay Award Foundation két tagja.

Az első iskolaavató ünnepség a Pangantucan Speciális Oktatási Iskola (Pangantucan Special Education – SPED) Iskolában volt, ahol a JTS delegációja meleg fogadtatásban részesült a helyi tisztviselőktől, valamint az új iskola tanáraitól, a szülőktől és speciális nevelési igényű tanulóktól.

„Az, hogy ez az új iskola ma elkészült, mindenekelőtt Pangantucan polgármesterének köszönhető” – mondta a tiszteletreméltó Pomnyun Szunyim az ünnepélyes avatási ceremónia után az egybegyűlteknek. „Szeretnék köszönetet mondani a SPED igazgatójának és tanárainak is. Hálásak vagyunk a katonai mérnöki alakulatnak, akik felépítették ezt az iskolát. Köszönjük, hogy ilyen szépen megépítették. Szeretném kifejezni hálámat Bukidnon tartomány oktatási főfelügyelőjének és az oktatási tisztviselőknek is, amiért érdeklődést mutatnak a fogyatékkal élő diákok iránt. Hálásak vagyunk a koreai Összekapcsolódva Társaság adományozóinak, akik a pénzügyi támogatást nyújtották. Végezetül szeretnék köszönetet mondani a JTS Fülöp-szigeteki képviselőjének és önkénteseinek, akik felelősséget vállaltak a projektért, és keményen dolgoztak, hogy ez az építkezés megvalósulhasson. Sok ember és szervezet együttes erőfeszítésének köszönhető, hogy megépíthettük ezt az iskolát.”

Pomnyun Szunyim az Összekapcsolódva Társaság (Join Together Society – JTS) nevű humanitárius segélyszervezetet az elkötelezett buddhizmus együttérzésének kifejezéseként alapította meg 1993-ban, és azon az elven alapul, hogy mások segítése a legjobb módja annak, hogy az ember saját életét gazdagítsa. A JTS-t, amelynek feladata, hogy reményt, megerősítést és önállóságot adjon a fejlődő országok hátrányos helyzetű közösségeinek, fizetetlen önkéntesek irányítják és működtetik, akik biztosítják, hogy minden adomány a marginalizált közösségek javát szolgálja. A JTS humanitárius katasztrófák sújtotta országokban is végez segélyezési munkát, és humanitárius projektekben vett részt Bangladesben, Kambodzsában, Laoszban, Mianmarban, a Fülöp-szigeteken és Srí Lankán. A JTS az ENSZ Gazdasági és Szociális Tanácsának (ECOSOC) különleges tanácsadói státuszát is elnyerte.

A 2002-ben alapított Összekapcsolódva Társaság Fülöp-szigetek 51 projektterületet működtet hat tartomány 19 városában és településén. Számos humanitárius kezdeményezéssel foglalkozik, többek között iskolák építésével, a hátrányos helyzetű diákok számára iskolai felszerelések biztosításával (például egyenruhákkal, írószerekkel, táskákkal és esernyőkkel), valamint tanárképzési programokkal és közösségi vezetőképzéssel.

„Az előbb láttad a gyerekeket énekelni és táncolni, ugye?” – jegyezte meg a tiszteletreméltó Pomnyun Szunyim a Pangantucan Speciális Oktatási Iskola  (SPED) felavatásán. „A fogyatékosság nem jelenti azt, hogy alacsonyabb rendűek vagyunk; csak azt, hogy az élet egy kicsit kényelmetlenebb. 

Kellemetlen, ha az ember nem lát vagy hall jól. Néha kényelmetlen, ha nem tudod jól használni a kezed vagy a lábad. Ezek csak kellemetlenségek, nem pedig rossz tulajdonságok vagy hibák. Egy kis gyakorlással a fogyatékkal élők ugyanúgy élhetnek, mint bárki más. Ezért van szükségük valamivel jobb létesítményekre és olyan oktatási környezetekre, amelyekben egy osztályteremben kevesebb diák tanul, mint a normál osztálytermekben.

Természetesen ez gazdaságilag megterhelőbb lehet, azonban minden gyermeknek, aki erre a világra születik, joga van ahhoz, hogy a megfelelő időben oktatásban részesüljön. Ezért gyűltünk itt össze mi, különböző szervezetek, hogy a fogyatékkal élő gyermekek számára ugyanolyan oktatási lehetőségeket biztosítsunk, mint a többi gyermeknek.

A tanterem építése csak a kezdet. Továbbra is érdeklődést kell mutatnunk az ilyen törekvések iránt. Ezeknek a diákoknak több oktatási anyagra van szükségük, mint a normál diákoknak, és a tanároknak több figyelmet kell fordítaniuk rájuk. A szülőknek is több figyelmet kell fordítaniuk gyermekeikre. Dolgozzunk együtt azért, hogy ezek a gyerekek jól fejlődjenek és önellátóvá váljanak. A JTS támogatja a gyermekek oktatását azon meggyőződés alapján, hogy minden gyermeknek, aki erre a világra születik, időben oktatásban kell részesülnie.”

A küldöttség az ezt következő napokban folytatta útját, hogy meglátogassa a fennmaradó nyolc iskolát, ahol hasonlóan szívélyes fogadtatásban és köszönetnyilvánításokban részesültek: Kalilangan Fogyatékkal élő gyermekek iskolája; két iskola Mabawag és Bungbung őslakos falvakban; fogyatékkal élő gyermekek iskolái Maramag, Quezon és Damulog településeken; valamint két iskola Mitapul és Gatungon távoli falvaiban.

A maramagi új iskola felavatásakor a tiszteletreméltó Pomnyun Szunyim megjegyezte: „A múltban megkülönböztetés volt a férfiak és a nők között. Az oktatási lehetőségeket elsősorban a férfiak kapták meg, míg a nők nem kaptak ilyen lehetőséget. Volt egy osztályrendszer, ahol a magasabb státuszúak oktatásban részesültek, az alacsonyabb státuszúak viszont nem. Hasonlóképpen, az oktatási lehetőségeket a fogyatékossággal nem rendelkező emberek kapták meg, de a fogyatékossággal élő gyermekektől megtagadták ezeket.

Azokat az embereket, akiknek nem voltak oktatási lehetőségeik, gyakran alacsonyabb rendűnek tekintették a társadalmi tevékenységekben. A mai demokratikus korszakban azonban eljutottunk oda, hogy minden embert egyenlőnek tekintünk, függetlenül a nemi különbségektől, az osztálykülönbségektől vagy a fogyatékosság meglététől. Ahogy a nők hozzáférést nyertek az oktatáshoz, a férfiakhoz hasonló képességekről tettek tanúbizonyságot. Ennek ellenére a fogyatékkal élő gyermekek még mindig nem rendelkeznek elegendő lehetőséggel az igényeikhez igazított speciális oktatáshoz. Megfelelő speciális oktatással ezek az egyének ugyanolyan életet élhetnek, mint bárki más. A látássérültek Braille-oktatása és a hallássérültek jelnyelvi oktatása révén egyre inkább képesek normális mindennapi életet élni.

Mindanao az oktatás finanszírozásának hiányával kénytelen szembenézni, ami azt eredményezi, hogy még az fogyatékkal nem rendelkező tanulók számára sincs elegendő tanterem. Ennek következtében a különböző fogyatékossággal élő gyermekeknek egy osztályteremben kellett tanulniuk velük, ami nagy kihívást jelent az egyéni szükségleteiknek megfelelő speciális oktatás biztosítása miatt. Az egyes fogyatékossági típusokra szabott speciális oktatás biztosításához több osztályteremre és speciálisan képzett tanárokra van szükség. Az Összekapcsolódva Társaság ragaszkodik ahhoz az elvhez, hogy minden gyermek, aki erre a világra születik, időben oktatásban részesüljön. Ezért a helyi önkormányzattal együttműködve a Társaság olyan tantermek építését vállalta, amelyek képesek az egyes fogyatékkal élő gyermekek számára megfelelő speciális oktatást biztosítani.

Ma a Fülöp-szigetek kormánya jelentős erőfeszítéseket tesz annak érdekében, hogy a kisebbségi csoportok számára is biztosítsa az oktatási lehetőségeket. Aktívan hajtják végre azokat a politikai lépéseket, amelyek biztosítják, hogy a hegyvidéki területeken élő őslakos gyermekek és a fogyatékkal élő gyermekek számára is elérhető legyen az oktatás. Bár nem lehet minden iskolában speciális oktatási osztályokat létrehozni, de legalább a központi általános iskoláknak minden körzetben rendelkezniük kell speciális oktatásra alkalmas tanárokkal és létesítményekkel. 

Azt kérjük, hogy az Oktatási Minisztérium több szakosodott tanárt képezzen ki a különböző speciális igényekre. Azt is reméljük, hogy a szülők nem szerencsétlen eseményként, hanem Isten ajándékaként tekintenek gyermekük fogyatékosságára, és úgy nevelik gyermekeiket, hogy kisebbrendűségi érzés nélkül nőjenek fel. Ha szeretettel gondozzuk és neveljük ezeket a gyermekeket, akkor ugyanúgy fognak felnőni és élni, mint a többi gyermek.

Megértjük, hogy ez nagyon nehéz és nagy kihívás a szülők számára. Ha azonban nem teherként, hanem örömmel közelítjük meg ezt a feladatot, akkor cserébe bőséges örömben lesz részünk. . . . Végezetül pedig mélységesen nagyra értékelem a gyógypedagógusok kemény munkáját. Remélem, hogy ennek az iskolának a mai befejezése a fogyatékkal élő gyermekek megfelelő oktatásának kezdetét jelenti.” – áll a Dzsungtó Társaság nyilatkozatában. 

A tiszteletreméltó Pomnyun Szunyim, a Dzsungtó Társaság vezető Dharma tanítója, széles körben elismert író és társadalmi aktivista. Számos szervezetet, kezdeményezést és projektet alapított szerte a világon. 2020-ban a japán Nivano Béke Alapítvány (Niwano Peace Foundation) a 37. Nivano Békedíjat a tiszteletreméltó Pomnyun Szunyimnak adományozta nemzetközi humanitárius munkája, környezetvédelmi és társadalmi aktivizmusa, valamint a különböző vallású és kultúrájú közösségek közötti bizalom és jószándék kiépítésére tett fáradhatatlan erőfeszítései elismeréseként. 

 

Korábbi cikkeink a témában:

Összekapcsolódva

“Buddhista örökség a befogadó társadalmak felé”

Iskolaépítési projekt a földrengés sújtotta Törökországban

Dél-koreai segítség a gazdasági válság által sújtott Srí Lankának

Árvaházat avattak Thaiföldön

Koreai segítség bhutáni szerzetesnői kolostoroknak

Az INEB 20. konferenciája

 

Forrás – Buddhistdoor

Jungto Society

 

A BuddhaFM A  Tan Kapuja Buddhista Egyház által fenntartott online rádió. A rádió minden buddhista irányzat és az összes buddhista közösség számára nyitott, melynek tanítása és beszéde a BuddhaFM  küldetés nyilatkozatával  összhangban szólal meg.

Buddha FM – Adásban a Tan!

Kövessenek minket  Facebook Spotify oldalunkon és  Youtube csatornánkon.

Hírszerkesztő: Fenyvesi Róbert

 

Kapcsolódó

Hírek

Ácsán Dajaszáró újévi áldása 2025.

“Itt vagyunk újra egy új évben. Új év, tavalyi év – nem olyas valamik amiket ténylegesen tapasztalunk. Nincs semmiféle érzékelhető változás ami bekövetkezik december 31-én

Hírek

Jonge Mingyur Rinpocse újévi üzenete 2025-re

Jonge Mingyur Rinpocse hivatalos YouTube csatornáján osztotta meg az új évre vonatkozó gondolatait velünk: “Helló! Boldog Új Évet 2025-re! Mindannyiótok számára kívánom, hogy idén legyetek

Hírek

Őszentsége, a Dalai Láma újévi üdvözlete

A népszerű megosztócsatornán nemrég egy rövid videó látott napvilágot Őszentsége újévi üzenetével. A videó első pár percében az idén nyáron már a kilencvenedik évébe lépő